12.1.15

Mükemmel!

Gerçekten mükemmel diye birşey olduğuna inanıyor musunuz? 

Yahut mükemmel olduğunuzu hiç düşündünüz mü ? 

Hiçbir şey , hiç kimse mükemmel değil ki

Mesela ben hafif kusur'ların birşeyi çok daha güzel hale getirdiğini düşünürüm.
Belki estetik algım bu şekilde. 4/4 lük denen şey hoşuma gitmez.

Beğendiğim,görmekten hoşlandığım aktör/aktris 'lerin kırmızı halıdaki görüntülerindense sokak halleri ilgimi çeker;
hatta itiraf ediyorum kırmızı halı fotoğraflarından oldum olası çok sıkılmışımdır.

Kusur güzelleştirir,özelleştirir size özel hale getirir, sürü'den ayırır.

*görseli özellikle seçtim ki ;çantamın en ön gözüne koyduğum gözlük kılıfı fotoğraftaki kusur'dur :)


Konuyu değiştiriyorum ama 3 senedir süründürdüğüm 'Karakteriniz Kaderinizdir' adlı kitabımı sonunda elime aldım ve yarıladım, Russell Gough tarafından yazılan ve orjinali 'Character is Destiny' 'den türkçeye çevrilen bu kitabı okumanızı ve okutmanızı çok içten tavsiye ediyorum.

Kitap kişisel gelişim diye geçiyor ama bence bu kategoriye sokmak kitap için haksızlık olur.

Üniversitede iken Humanities hocam tarafından önerilen bir kitaptı ve iyi ki söylediği gibi bulup almışım .
Ben biraz aramıştım ama şu an internetten bulunabilir gibi görünüyor.

Nasıl daha iyi olabiliriz ,bildiğimiz halde neden uygulamıyoruz ve zeki olmakla ahlaklı olmak arasında neden koca bir fark var gibi soruları cevaplayıp ahlak adına güzel öğretiler barındırıyor.

2 yorum:

  1. Canım yine çok doğru bir tespit yapmışsın, zaten sokak stilini sevdiren de bu doğallıklar, mükemmelden uzak duruşlar bence:) Kitap önerini de sevdim, haftasonu alışveriş listeme ekledim bile!

    YanıtlaSil
  2. iste geldim ! sanirim su an hissim soyle ; karsilikli nesquik'lerimizi elimize almisiz.. (markette satilani degil ! bizzat mis gibi gunluk sute iyi bir isvicre bitter cikolatasini eriterek yapmisim..) Sen anlatiyorsun, ben anlatiyorum.. :))

    mukemmellik de neymis ? normal olmayan, delilikten ve kusursuzluk gosterme cabasi icinde olmamaktan memnun olmak gibisi yok.. Her turlu kisesel kusurun da farkindaligi yakaladigi takdirde bir sekilde kisiligimize "extra" charm kattigina iddaya girerim ! Kisilik kusurlari disinda ustumuz, basimiz, vucudumuz da kusursuz olmasin (ki degil de zaten). Mesela ben yanik izimle cok kusurlu ama son derece mutluyum.. o iz erken kaybettigim babaannecigimin hatirasi ve cok eminim ki onu hayalimde canli tutmanin bir nedeni.. Ya da okulda dusup dev yaraladigim dizimdeki dikis izlerinin bir sekilde "A" harfine donusmesidir mukemmel olan !!! Dusunsene hayatimin iki ilk erkeginin ismi "A" ile basliyor.. Tam da dedigin gibi iste kusur guzellestirir ! Bazen ig de cok sahane cumleler kuruyorlar benim icin de.. durup durup egomu kabartmadiklari, aksine bi sekilde beni dusundurdukleri icin memnun oluyorum.. ben o mutluluk ve kalpler arasinda ya da gercek dunyadan uzak ruya elimde yasayan pozitif otesi kadin degilim ki ! Huzursuzluklarimla, mutsuzluklarimla hatta aksiliklerimle iyi basedebilen, hayati oldugu gibi kabul edip bana sunduklarindan iyi bir seyler cikartabilen, An'da kalmaya cabalayan bi faniyim yalnizca ! Mutlulugu algilayisim belki bir parca herkesin anladiklarindan farkli ve bu da beni o "mukemmel" lik konumuna sokmaz ! sukur.. :)

    YanıtlaSil

thanks for comments